Menu
A+ A A-

Η εκλογική καμπάνια μέσω sms


Είναι σίγουρο ότι η περίοδος των Χριστουγιέννων είναι η χρυσή εποχή για τις εταιρείες αποστολής sms. Ομως μεγάλη άνοδο του τζίρου αναμένεται να κάνουν οι εταιρείες και στην περίοδο των ερχόμενων δημοτικών εκλογών, καθώς το sms, έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί την καλύτερη σε απόδοση επικοινωνία, αν βέβαια πρόκειται για μηνύματα μέχρι 160 χαρακτήρων.
Η αποστολή sms θα αποτελούσε την συχνότερη και προσφιλέστερη μέθοδο επικοινωνίας δήμου και δημότη, όμως δεν είναι σύννομη. Ακόμη και σε περίπτωση που θα μπορούσαν να ξεπεραστούν κάποια άλλα εμπόδια κρίσης σκοπιμότητας από τους παρέδρους, η αποστολή sms απαιτεί προπληρωμή, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει στους δήμους.
Τα sms όμως θα αποτελέσουν την αιχμή του επικοινωνιακού δόρατος σ΄αυτές τις δημοτικές εκλογές από τους υποψηφίους, μια και ο τελευταίος πολίτης πια, διαθέτει κινητό και γνωρίζει να χειρίζεται και το μενού των μηνυμάτων.  

Εχει όμως και αυτή η αγορά τα μυστικά της; Και ποια δεν τα έχει;
Το πρώτο μυστικό που πρέπει να γνωρίζει ένας υποψήφιος αγοραστής sms είναι ότι δεν μπορεί να γνωρίζει όταν τα στείλει πρώτη φορά, πόσα απο αυτά θα φτάσουν στους παραλείπτες τους. Είτε γιατί αρκετοί απο αυτούς έχουν φραγή, ακόμη και όταν οι ίδιοι δεν το γνωρίζουν, είτε διότι μετά την παρέλευση ενός ορισμένου χρόνου τα μηνύματα ακυρώνονται ενώ πληρώνονται, είτε για κάποιους άλλους λόγους τεχνολογίας, είτε γιατί οι χρεώσεις είναι λίγο ποερίεργες και δεν επαρκούν τα χρήματα.

Αρκετές εταιρείες χρεώνουν με την  μονάδα και όχι ενοιαία σε ευρώ. Ποιό ακριβά χρεώνεται για τα τηλέφωνα wind, vodafon κλπ και πιο φτηνά για την cosmote, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει κανείς αρχικά πόσα sms θα αποσταλούν για ένα συγκεκριμένο ποσό. Στην συνέχεια όμως ο πελάτης παίρνει report.

Το report  είναι πολύ σημαντικό καθώς βοηθάει πολύ στην διόρθωση της βάσης δεδομένων και στον υπολογισμό του τελικού πλήθους παραληπτών.

Το πού θα βρει βέβαια τα τηλέφωνα κάποιος, είναι μεγάλο θέμα. Οι δήμοι πάντως διαθέτουν τώρα πια μια μεγάλη βάση δεδομένων κινητών των δημοτών τους, ειδικά από τα ΚΕΠ, αρκεί να έχουν μεριμνήσει να την επεξεργαστούν και να την καταχωρήσουν ψηφιακά, αλλιώς υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και μικρά περιθώρια χρόνου.  

Οπως αναφέραμε η αποστολή των sms προπληρώνεται είτε με πιστωτική κάρτα, είτε με ηλεκτρονική paysafe είτε με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό και μπορεί να αγοράσει κανείς ένα μεγάλο πακέτο για να το εξαντλήσει με μια έκπτωση που τελικά δεν είναι μεγάλη αφού δεν ξεπερνάει το 15%.

Τα  sms κοστίζουν περίπου 30 ευρώ τα 1.000, 170-180 ευρώ τα 5.000, 300 ευρώ τα 10.000, 580 ευρώ τα 20.000 και 1300 ευρώ τα 50.000. Γενικά οι τιμές κυμαίνονται από 0,03 ευρώ το sms και φτάνουν στα 0,025 ανάλογα με την ποσότητα αποστολής.

Προσοχή. Υπάρχουν εταιρείες που πουλάνε και 0,014 το sms, όμως πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον χρόνο αποστολής των μυνημάτων για να μην αρχίσουν να βαράνε τα κινητά μέσα στη  νύχτα και δώσουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περιμένουμε.
 
Η διαχείριση της αποστολής γίνεται συνήθως από τον χρήστη και μέσα από ειδική πλατφόρμα που συμπληρώνεται ηλεκτρονικά. Οι εταιρείες προσφέρουν και την δυνατότητα οι ίδιες να διαχειρίζονται τα μηνύματα, αλλά οπωσδήποτε καλό είναι να κάνει ο ίδιος ο χρήστης την διαχείριση και την αποστολή καθώς μέσα σε μια προεκλογική εκστρατεία δεν ξέρει ποτέ κανείς τι θα χρειαστεί να επικοινωνήσει με τους ψηφοφόρους και πότε.

Share