Menu

A+ A A-

Ψηφιακό εργαλείο χρηματοδότησης για την βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων

Δημιουργήθηκε τράπεζα καλών πρακτικών για την αειφόρο ανάπτυξή των πόλεων και την χρηματοδότησή τους από την Πρωτοβουλία Χρηματοδότησης για Βιώσιμες Πόλεις (FSCI),

Μέχρι το 2050, περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζουν στις πόλεις. Οι πόλεις αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες οικονομικής, πολιτιστικής και πολιτικής προόδου και ως εκ τούτου απαιτούν τεράστιες ποσότητες παγκόσμιων πόρων. Σήμερα, παράγουν πάνω από το 70% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Εάν η ανθρωπότητα σκοπεύει να αποφύγει τις καταστροφικές κλιματικές αλλαγές και να οικοδομήσει ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πρέπει να δράσουν γρήγορη. Η Συμφωνία των Παρισίων ήταν μια σημαντική απόφαση, όμως δεν θα τεθεί σε ισχύ πριν το 2020, οπότε οι εκπομπές ως τότε θα έχουν κορυφωθεί. Οι δεσμεύσεις των εθνικών κυβερνήσεων (προϋπολογισμών) αυξάνουν μόνο κατά το 40% του αναγκαίου ποσού, γι 'αυτό πρέπει να δοθεί έμφαση και σε μη κρατικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των πόλεων.

Καθώς οι πόλεις συνεχίζουν να αναπτύσσονται ενώ αντιμετωπίζουν κλιμακούμενες φυσικές και ανθρωπογενείς πιέσεις, μια από τις μεγάλες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν είναι η κάλυψη των υποδομών και των απαιτήσεων των υπηρεσιών με βιώσιμο τρόπο με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ετσι δημιουργήθηκε μια νέα σουίτα – ψηφιακή πλατφόρμα εργαλείων από την Πρωτοβουλία Χρηματοδότησης για Βιώσιμες Πόλεις (FSCI),
http://financingsustainablecities.org
αποτέλεσμα συνεργασία μεταξύ της ομάδας C40 Cities Climate Leadership και του WRI Ross Centre for Sustainable Cities που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Citi.

Οι απαιτήσεις χρηματοδότησης των πόλεων είναι μεγάλες: σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πόλεις και οι χώρες υπολείπονται των αναγκών των αστικών υποδομών κατά περίπου 1 τρισεκατομμύριο δολάρια ετησίως.

Η πορεία των πόλεων προς την αειφορία απαιτεί όχι μόνο περισσότερους πόρους, αλλά και πιο έξυπνη αξιοποίηση και καινοτόμες λύσεις. Τα πλάνα για την αστική αειφορία είναι πιο ασταθή στο στάδιο της ιδέας, όχι λόγω της έλλειψης δέσμευσης, αλλά επειδή οι πόλεις δεν έχουν σαφές σχέδιο δράσης και αρκετά συγκεκριμένα καλά παραδείγματα για τον τρόπο προσέγγισης αυτών των πλάνων (projects).

Η νέα σουίτα εργαλείων που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του FSCI βοηθά τις πόλεις να κάνουν το κρίσιμο πρώτο βήμα της μετάβαση των νέων πλάνων από την βούληση στη δράση. Η δικτυακή πύλη αναδεικνύει και χαρτογραφεί βιώσιμα αστικά έργα από όλο τον κόσμο σε οκτώ τομείς λύσεων υψηλής επίπτωσης, από τους στόλους των ηλεκτρικών λεωφορείων έως τα συστήματα κοινής χρήσης ποδηλάτων.

Τα εργαλεία εξερεύνησης της πλατφόρμας παρέχουν πρόσβαση σε έναν κατάλογο περισσότερων από 150 επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν σε περισσότερες από 80 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με την πηγή χρηματοδότησης ενός έργου, τους όρους απόσβεσης, καθώς και μια περιγραφή των περιουσιακών στοιχείων, των συμβάσεων και των πολιτικών πλαισίων που τέθηκαν σε εφαρμογή. Με τον προσδιορισμό των στοιχείων των επιτυχημένων λύσεων, οι δημοτικές αρχές και οι τεχνοκράτες που συμβάλουν στη λήψη των αποφάσεων μπορούν να μάθουν τι ακριβώς έγινε, πού και γιατί.

Τα εργαλεία της πλατφόρμας επιτρέπουν στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να κάνουν το επόμενο βήμα για να καταστρώσουν ένα εφικτό σχέδιο για την πόλη τους. Με εγχειρίδια που θα βρουν στην πλατφόρμα, οι χρήστες επιλέγουν μια λύση και στοιχεία σχεδίων που προσιδιάζουν στα δεδομένα της δικής τους πόλης. Τα εργαλεία δημιουργούν μια σελίδα με δυνατότητα λήψης και εκτύπωσης, η οποία βοηθά να μετατρέψουνε τις καλές πρακτικές και τα επιτυχημένα έργα σε ένα δικό τους πλάνο για το τι πρέπει να κάνουνε στη.

Π.χ μια πόλη που βιώνει υψηλά επίπεδα συμφόρησης και ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς όλο και περισσότερα ιδιωτικά οχήματα εκπέμπουν καυσαέρια στους δρόμους. Είναι ένα συχνό φαινόμενο σε πολλές αστικές περιοχές. Μέσα από μια γρήγορη αναζήτηση, οι δημοτικές αρχές μπορούν να βρουν το project των υβριδικών λεωφορείων της Μπογκοτά, όπου ένα δημοτικό διάταγμα το 2013 υποχρεώσε δύο επιχειρήσεις να αγοράσουν 300 λεωφορεία χαμηλών εκπομπών για να παρέχουν καθαρότερη υπηρεσία δημόσιας συγκοινωνίας. Τα οχήματα, τα οποία χρηματοδοτήθηκαν από την Παναμερικανική Τράπεζα Ανάπτυξης (Inter-American Development Bank) καταναλώνουν έως και 39% λιγότερα καύσιμα από τα συμβατικά λεωφορεία και εκπέμπουν κατά 39% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Η πλατφόρμα όχι μόνο βοηθά τις δημοτικές αρχές να καταλάβουν τι είναι εφικτό, αλλά και πώς να το κάνουν. Από τη δημιουργία της πλατφόρμας το 2015, η FSCI έχει συνεργαστεί με περισσότερες από 100 πόλεις για να τους βοηθήσει να επιταχύνουν και να αυξήσουν τις επενδύσεις τους σε βιώσιμες αστικές λύσεις μέσω καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Κάθε πόλη έχει τις δικές της μοναδικές συνθήκες, αλλά παρέχοντας στους τοπικές αρχές, έναν εύκολο τρόπο να παρουσιάσουν τις ιδέες τους σε συναδέλφους, επενδυτές ή άλλους τεχνοκράτες που ασχολούνται με τους σχεδιασμούς των πόλεων, η FSCI βοηθάει να μετατρέψουμε τις ιδέες σε πράξη.

Χρειαζόμαστε μια πιο έξυπνη προσέγγιση για να μετατρέψουμε ιδέες σε απτά αποτελέσματα. Οι εταίροι του FSCI είναι υπερήφανοι που παρέχουν πόρους που μπορούν να βοηθήσουν τις πόλεις να επιτύχουν τους στόχους αστικής ανάπτυξης μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εργαστηρίων και εργαλείων όπως το FinancingSustainableCities.org. Στόχος της πλατφόρμας είναι να δημιουργήσει μια κοινότητα δημοτικών αρχών που να ενδιαφέρεται να βρει νέους τρόπους βελτίωσης της ζωής και του δομημένου περιβάλλοντος.

Η Financing Sustainable Cities Initiative (FSCI), χρηματοδοτείται από το Citi Foundation, και είναι εταίρος του WRI Ross Center for Sustainable Cities και της πρωτοβουλίας C40 Cities Climate Leadership Group που βοηθά τις πόλεις να επιταχύνουν και να αυξήσουν τις επενδύσεις τους σε βιώσιμες αστικές λύσεις μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.

ΠΗΓΗ: http://thecityfix.com

Share