Menu

A+ A A-

Με τα Νορβηγικά και την Ηλεκτροκίνηση ψηλά η Ηλιούπολη στο place branding


Αξιοσημείωτη η πορεία του Δημάρχου Ηλιούπολης στο Place Branding του δήμου του καθώς συνεχείς πρωτοποριακές καινοτόμες δράσεις  φέρνουν την πόλη του σε συνεχή δημοσιότητα και βελτιώνουν την φήμη της.
Ο Δήμος Ηλιούπολης γράφει ιστορία συμμετέχοντας, από τους πρώτους Δήμους, στην Ελλάδα στην ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Πρόκειται για δύο θέσεις στο πάρκινγκ του Δημαρχείου, όπου θα μπορεί όποιος έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο να το φορτίζει δωρεάν. Ετσι ο Δήμος Ηλιούπολης μπαίνει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη της ηλεκτροκίνησης.


Την ίδια ώρα δημοσιεύεται στο  site της Νορβηγικής Πρεσβείας και το facebook, ο Δήμος Ηλιούπολης ένας από τους λιγοστούς τόπους στην Ελλάδα όπου κάποιος μπορεί να διδαχθεί την Νορβηγική Γλώσσα αφού ο Δήμος έχει ξεκινήσει σχετικό πρόγραμμα. Ετσι το όνομα Ηλιούπολη (municipality of Ilioupoli) ανεβαίνει στις πρώτες σελίδες του Google σε συνδυασμό με τα tags Norwegian, Athens και Greece. Μια τέτοια ετικέτα φήμης (Χωρικής Ταυτότητας όπως λέγεται ελληνιστί το Place Branding), ανεβάζει την αξία της πόλης παγκοσμίως δίνοντας στους κατοίκους της πλεονεκτήματα στο χώρο της παγκοσμιοποιημένης αγοράς και ο ίδιος ο δήμος αποκτά ευκαιρίες δικτύωσης και  συνεργασιών σε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες.

Μπορεί οι πολίτες να μην αντιλαμβάνονται αυτές τις έννοιες, αλλά αντιλαμβάνονται πολύ καλά τα αποτελέσματά τους διότι όταν η Ηλιούπολη ή κάθε κάτοικός της, επιδιώξει μια χρηματοδότηση ή κάποιες διεθνείς συνεργασίες, τότε το Google στο οποίο θα απευθυνθεί κάθε υποψήφιος εταίρος, θα της αποδώσει το Place Branding που της αξίζει.

Είναι μια πρακτική που δεν ακολουθεί μόνο ο έμπειρος δήμαρχος της Ηλιούπολης, αλλά όλη η σύγχρονη ευρωπαϊκή αυτοδιοίκηση που βρίσκεται στην πρωτοπορία. Οι δημοτικές αρχές που έχουν ξεκινήσει την εξασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τους κατοίκους της πόλης τους επιδιώκουν με κάθε τρόπο το πλασάρισμά τους σ’ αυτό που λέμε σήμερα Internet of Thinks. Η Commision δαπανά εκατομμύρια ευρώ για να πείσει τους δημάρχους να να μπουν στην Εξυπνη Εξεδίκευση και να αποκτήσουν Χωρική Ταυτότητα για να δημιουργήσουν προϊόντα υπεραξίας που θα βελτιώσουν την θέση τους στο διεθνή ανταγωνισμό. Μέσα από αυτές τις αποκεντρωμένες τοπικές εξειδικεύσεις η Ευρώπη εκτιμά ότι θα μπορέσει να ξεπεράσει το πρόβλημα της απασχόλησης και του ανταγωνισμού.

Και ο κ. Βαλασόπουλος το έπιασε πολύ νωρίς το νόημα. Στην Ηλιούπολη υπάρχει τηλεϊατρική, βιολογικός καθαρισμός νερού, φυτώριο, ειδικό application μέσα από το οποίο ο πολίτης μπορεί να διεκπεραιώσει κάθε υπηρεσία ή να παρέμβει στο δήμο,  τοπικό Social Media με σημαντικές διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης για την ενημέρωση των δημοτών σε κάθε δημοτικό κτήριο, έξυπνες στάσεις, ηλεκτρονικοί πίνακες που ενημερώνουν για τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, ειδικά απορριμματοφόρα και κάδοι για την ανακύκλωση οργανικών, σύστημα ανακύκλωση των υλικών αποθήκευσης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, τηλεμετρητές νερού στα σχολεία και αρκετές άλλες δράσεις που την κάνουν να ξεχωρίζει και τις οποίες σπάνια τις συναντάς σε Ελληνικό Δήμο. Ετσι είναι σίγουρο ότι όταν ένας ενδιαφερόμενος από την Νορβηγία, την Τσεχία, την Βραζιλία ή την Κίνα μπει στο Google να δει τι είναι αυτός ο τόπος που λέγεται Ilioupolis κάπου στην Ελλάδα για να δει που μένει ή που εργάζεται ένας υποψήφιος Ελληνας συνεργάτης του ή ένας αξιολογητής για να δει τι είναι τέλος πάντων αυτός ο δήμους που ζητάει συνεργασίες και χρηματοδότηση θα κατανοήσει εύκολα ότι πρόκειται για να σύγχρονη πρωτοπόρα ευρωπαϊκή πόλη με ένα σύγχρονο σύστημα διοίκησης που μπορεί να εμπιστευθεί. 

Share